Evolució de l’indústria de Gurb a principis del segle XXI

Publicat per modigurb el

En els inicis d’aquest segle, hi ha creixement industrial, que és la revisió de les Normes Subsidiàries del Planejament de Gurb aprovades al 2003, la qual va preveure un creixement industrial ordenat del nucli urbà.

Actualment, les indústries se situen a tres polígons: polígon Mas Galí, Mas Beuló i Sot dels Pradals.

Les carreteres principals que hi ha són: la C-17 i la C-25, seguidament hi ha les carreteres secundàries que són la carretera de Roda C-153, la carretera de Manlleu B-522 i la carretera de Sant Bartomeu BV-4601.

El tipus d’indústria que hi havia era:

Gurb té el reflex més immediat en els canvis registrats per Gurb que, sense deixar de ser un municipi agrícola i ramader, s’ha convertit en un municipi industrial i residencial. En cap altre moment de la seva història Gurb ha conegut unes transformacions tant intenses.

La plana de Vic és un passadís natural de Catalunya i això va fer que molts camins històrics passesin per Gurb i això va anar construint la ciutat de Vic.

Tots els camins històrics que han passat, han distribuït com està fet Gurb i la Plana de Vic.

Gurb conecta Vic i Manlleu. El creixement de la població es manifesta en tot l’àmbit central de la Plana i amb aquests problemes era necessari arribar a una major coordinació del planejament de la població.  Aquest fet té avantatges com per exemple que tothom coneix a tothom, però hi ha inconvenients com per exemple que ocupi tot Plana de Vic. 



0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *